Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@10:30:35 GMT

یادکردی از تجسم دیانت و سیاست

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۶۳۶۸۷

یادکردی از تجسم دیانت و سیاست

آیت الله سیدحسن مدرس مبارزی وارسته و خستگی‌ناپذیر در دوران ظلمت رضاخانی بود که جان خود را در این راه فدا کرد و سالروز شهادتش به عنوان روز مجلس نامگذاری شد.

این شهید معظم از سلاله سادات و مبارزی یگانه و آزاده بود که در عصر ظلمت و استبداد در اوج شجاعت و شهامت به مفاهیمی چون فقاهت، سیاست، دیانت و استبداد ستیزی معنی دوباره‌ای بخشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی شخصیتی برجسته و مجتهدی آگاه به مسائل روز بود که در دوران نمایندگی مردم، به عنوان شاخص‌ترین نماینده مجلس شورای ملی پس از انقلاب مشروطه در پنج دوره حضور درخشان و بی‌نظیر، به نماد و تجسمی ماندگار از دیانت و سیاست تبدیل ‌شد.

مسوولان از مدرس درس بگیرند

فرماندار اردستان گفت: وجود افرادی همچون شهید مدرس که در زمان خود منشا خیر و برکت بودند، باید درسی برای همه مسوولان باشد.

حمیدرضا تاملی افزود: داشتن شخصیتی همچون شهید مدرس در عین ایجاد حس غرور و سربلندی، احساس مسوولیت را برای تدام این راه طلایی و درخشان مضاعف می‌کند.

وی با یادآوری حضور مفاخر و شخصیت‌های برجسته اردستان از گذشته تاکنون اظهار داشت: باید از اینکه پیشینه تاریخی شهرستان به خوبی به نسل جوان انتقال داده نشده است غبطه خورد.

وی ادامه داد: شهرستان اردستان در موضوع فرهنگی، علمی و وضعیت کنونی با حفره درک نکردن این واقعیت که چگونه از آن موقعیت و جایگاه به شرایط کنونی رسیده، مواجه است.

تاملی با طرح این پرسش که چرا با وجود شمار زیاد مفاخر و شخصیت‌های برجسته در اردستان، روزگار و وضعیت اینگونه است، افزود: این دغدغه، بزرگترین سوالی است که بایستی پیش روی همه علاقه‌مندان به این خطه قرار گیرد.

فرماندار ارستان تصریح کرد: مسوولان شهرستان از منظر شناخت و معرفی اندیشمندان، مفاخر و چهره‌های برجسته به نسل بعدی بدهکارند. 

به گفته وی، موضوع بنیاد ملی اندیشه‌ها و آراء شهید مدرس از سال گذشته کلید خورده است تا بتواند در زمینه معرفی ابعاد مختلف شخصیتی این شهید معظم اقدام کند.

وی اظهار امیدواری کرد که شهید مدرس به عنوان یک شخصیت منحصر به فرد مذهبی و سیاسی برای همیشه تاریخ ایران زمین باقی خواهد ماند.

امام خمینی (ره) خود را شیفته مدرس می‌دانست

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی گفت: در اهمیت این چهره ماندگار تاریخ ایران همین بس که بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی خود را شیفته آن بزرگوار میدانست و چنان تحت تاثیر شخصیت وی قرار داشت که بارها از شهر مقدس قم به تهران سفر می‌کرد تا علاوه بر حضور در نشست‌های مجلس شورای ملی، به عنوان تماشاچی، شاهد تلاش‌های شهید مدرس در مجلس آن زمان باشد.

حسین نوش‌آبادی افزود: شهید مدرس، آزاده‌ای است که حبس، سیلی، تبعید و شهادت، او را تسلیم نساخت و چون کوه در مقابل نامردمی‌ها و ستمگری‌ها، ایستاد و تا پایان، بر آرمانهایش، استوار ماند.

وی تصریح کرد: شهید مدرس، نماد بارز تلفیق سیاست‌مداری و شریعت‌مداری در دوران معاصر است؛ مجتهدی با درایت، سیاستمداری با کفایت و بیگانهستیز و نمایندهای سادهزیست، شجاع و باتقوا که با چهار دوره مسوولیت نمایندگی مردم تهران، نامش در صفحات زرین تاریخ ملت ایران، جاودانه شد.

مسوولان مدرس را الگو قرار دهند

حجت الاسلام حسن دهشیری امام جمعه اردستان در پیامی به مناسبت سالروز شهادت آیت‌الله مدرس(ره) نوشت: آن مرد بزرگ که به شجاعت و قناعت و سادهزیستی مشهور بود، توانست با رفتار شایسته‌ خود، الگویی مناسب برای  عموم روحانیون، سیاسیون، مجلسی‌ها، تمامی ملت‌ها و قاطبه آزاداندیشان متدین و متعهد باشد.

حجت‌الاسلام عبدالله عسکری امام جمعه زواره نیز با بیان اینکه شهید مدرس (ره) عالم با عمل و سیاستمدار و در شجاعت، سیاست و سادهزیستی زبان زد بود نوشت: چه خوب است مسوولان و به خصوص نمایندگان مجلس شورای اسلامی این شخصیت را الگوی خود قرار دهند تا نامشان همانند او برای همیشه جاویدان بماند.

مدرس فراموش‌نشدنی است

استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ و تمدن ایرانی و اسلامی گفت: شهید مدرس چهره درخشان و پارسای جامعه است که هرگز فراموش نخواهد شد.

محمدحسین ریاحی امروز در آیین بزرگداشت شهید مدرس در دانشگاه پیام نور اردستان افزود: شخصیت درخشان و ستاره فروزان این شهید در عرصه‌های مختلف با خداباوری و ایمان سرشار نشات گرفته از سیره انبیاء و اولیای الهی، از او چهره‌ای ماندگار ساخته است.

وی ادامه داد: تحمل یک برهه سخت با عزمی استوار موجب شد قله‌های فرضی بیهوده را به قله افتخار تبدیل کند.

وی اضافه کرد: نسب او از شرافت و الگو برای دیگران است به طوریکه درخشندگی او باعث شد مسیر و مراش زنده بماند و تا تاریخ زنده است مدرس زنده خواهد بود.

استاد تاریخ اظهار داشت: مدرس در جوانی به سمت استفاده از لذت‌های دنیوی نرفت و آن را به سخت‌کوشی تبدیل کرد و در فراگیری علم و دانش و سیاست با قاطعیت عمل کرد و از کمترین امکانات بیشترین استفاده را برد و از او انسانی قاطع و مبارز ساخت.

ریاحی خاطر نشان کرد: در حوزه علمیه اصفهان شاخص بود، دقت و کنجکاوی باعث ارتقای علمی او شد و اجتهاد و دانش آن مرد بزرگ او را ماندگار کرد.

وی افزود: تلخی استبداد رضاخانی به خصوص خدعه بریتانیا را شاهد بود و با آن مبارزه کرد و در واقعه رژی و مشروطه از مخالفان سرسخت بود.

به گفته وی، با ورود به انجمن ایالتی اصفهان و بعد به مجلس شورای ملی در پنج دوره خدمات زیادی به جامعه کرد و توانست در مقابل استعمارگران ‌ایستادگی کند و با تجزیه ایران‌ به مخالفت پرداخت.

این پژوهشگر تاریخ تصریح کرد: مخالفت‌های رضاخان نتوانست مدرس را از اهدافش باز دارد و جان خود را در این راه نثار کرد و تا تاریخ زنده است مدرس زنده خواهد بود.

از تولد تا شهادت

شهید آیت‌الله سیدحسن مدرس فرزند سیداسماعیل در سال ۱۲۸۷ قمری برابر با ۱۲۴۹ شمسی در روستای سرابه کچو از توابع شهرستان اردستان به دنیا آمد و پس از فوت پدرش در سال ۱۲۹۳ قمری به قمشه (شهرضا) اصفهان نزد جدش میرعبدالباقی رفت و به کسب تعلیم، تربیت و علم و تقوا پرداخت.

وی در ۱۴ سالگی برای ادامه تحصیل به اصفهان رفت و ۱۳ سال در حوزه علمیه آن شهر علوم اسلامی را فرا گرفت و سپس در سال ۱۳۱۱ قمری برای ادامه تحصیل به عتبات عالیات مهاجرت کرد و در نجف در محضر آیات عظام سیدمحمد فشارکی و شریعت اصفهانی کسب فیض کرد.

در سال ۱۳۲۴ هجری قمری که ۳۷ سال از عمر پربرکتش گذشته بود به اصفهان بازگشت تا نقش تاریخی خود را در انقلاب مشروطه ایفا کند.

آیت‌الله مدرس در دوران سکونت در اصفهان با حاکمان ستمگر قاجاریه به مخالفت پرداخت و در این راه با مشکلاتی از جمله دستگیری و تبعید مواجه شد که ‌با حمایت مردم مسلمان اصفهان مشکل رفع شد.

این عالم وارسته پس از آن با عضویت در انجمن ایالتی اصفهان به مجلس قانونگذاری راه یافت و سپس در دوره دوم مجلس شورای ملی و سوم علاوه بر اینکه به عنوان یکی از مجتهدان تراز اول کشور بود با رای مردم تهران وارد مجلس شورای ملی شد.

آیت‌الله مدرس در دوره چهارم مجلس نیز به عنوان نماینده مردم تهران به مجلس راه یافت و بر علیه رژیم ستم‌شاهی قیام کرد، همچنین در مجلس پنجم با تمام مشکلاتی که رضاخان برای انتخاب او و برخی نمایندگان دیگر ایجاد کرد، با رای مردم تهران نماینده شد و از بدو امر به مخالفت با اعتبارنامه‌های نمایندگانی که با دخالت رضاخان به مجلس راه یافتند پرداخت.

در انتخابات دوره ششم باز هم رضاخان نتوانست از انتخاب مدرس توسط مردم تهران جلوگیری کند و ایشان به مجلس ششم راه یافت که ننگین‌ترین حوادث آن دوران طرح ترور آیت الله مدرس به وسیله عمال رضاخان و اداره نظمیه او در هفتم آبان ۱۳۰۵ بود و خود رضاخان برای آنکه نشان دهد در این جریان نقشی ندارد به املاک خود در ساری رفته و از آنجا تلگراف فرستاده بود که از طرف او احوال آیت الله مدرس را در بیمارستان جویا شوند ولی جواب شنید که به کوری چشم دشمنان مدرس نمرده است.

در هفتمین دوره مجلس عمال رضاخان پهلوی با دست بردن در نتایج آرا از حضور آیت الله مدرس در مجلس جلوگیری کردند ولی باید گفت، مدرس تنها در مقابل رضاخان قرار نگرفت بلکه بر اساس اسناد موجود ایشان یک نهضت ضد استعماری و به ویژه ضد انگلیسی را آغاز کرد که جلوه‌ای از این حرکات استعماری، رضاخان بود.

سرانجام آیت الله مدرس به دستور رضاشاه از تهران به دامغان، مشهد، خواف و به کاشمر تبعید و در غروب ۲۶ رمضان سال ۱۳۵۷ قمری برابر با ۱۰ آذر سال ۱۳۱۶ شمسی به فرمان رضاشاه به شهادت رسید.

حضرت امام خمینی (ره) در رابطه با ایشان فرمودند: آیت‌الله مدرس کسی بود که با فراست خویش هم ماهیت ضد اسلامی و ضد مردمی رضاخان را آشکار ساخت و هم با شجاعت کم نظیر با او به مبارز پرداخت.

همچنین رهبر معظم انقلاب درباره شهید مدرس فرمودند: مدرس به عنوان یک روحانی که از چشمه فیاض دین رهاییبخش و انسانساز اسلام سیراب بود، در انجام تکلیف الهی و شرعی خویش که مبارزه با ظلم، فساد و اختناق بود را سرلوحه احکام خویش داد و هرگز تنها بودن را بهانه سکوت قرار نداد.

شهرستان اردستان با بیش از ۴۲ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی شهید اردستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی شهید اردستان مجلس شورای اسلامی شهید اردستان اخبار کنکور مجلس شورای ملی آیت الله مدرس مردم تهران شهید مدرس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۳۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایتی از شهادت مرتضی مطهری، معلمی برای انقلاب اسلامی ایران

۴۵ سال از شهادت استاد مرتضی مطهری می‌گذرد، ترور شهید مطهری دومین ترور سیاسی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بود، از فروردین ۱۳۵۸ یعنی کمتر از دوماه پس از پیروزی انقلاب، ​موج ترور‌ها علیه شخصیت‌های روحانی و نظامی انقلاب آغاز شد. اتفاقی که البته امروز به شکلی دیگر و توسط دشمنان جمهوری اسلامی ایران همچنان ادامه دارد.

ساعت حدود ۷ شب بود که تیم سه نفره ترور، شامل بصیری، نیکنام و وفا قاضی‌زاده مقابل منزل شهید مطهری در خیابان دولت تهران توقف می‌کنند.

نقشه اولیه ترور او در همان منطقه بود، اما هوشیاری راننده آیت‌الله مطهری و وضعیت بد منطقه از نظر ترور، مانع کار تروریست‌ها می‌شود.

آنها خودروی استاد مطهری را تعقیب می‌کنند. احتمالا راننده خیابان شریعتی را به سمت پل سیدخندان کنونی آمده و بعد از عبور از خیابان سهروردی به میدان هفت تیر رسیده و با گذر از خیابان مفتح به سمت میدان کنونی سپاه رفته بود. بعد از آن هم وارد خیابان فخرآباد شده تا به منزل مرحوم یدالله سحابی برسد.

جلسه آن شب برخلاف آنچه تصور می‌شود جلسه شورای انقلاب نبود، بلکه جلسه موسسه متاع (مکتب تربیتی ـ. اجتماعی علمی) بود که در سال ۱۳۳۷ تاسیس شده بود و به مسائل اجتماعی می‌پرداخت، اما به دلایل امنیتی هیچ سندی از خود ثبت نکرده بود.

خودرو تروریست‌ها در ضلع مقابل خیابان پارک شده بود. قاتل (محمدعلی بصیری) هم پشت دیوار منزل سحابی کمین کرده و منتظر استاد مطهری بود. ظاهرا نفر دیگری (حمید نیکنام) هم سر کوچه کشیک می‌داده است.

 تروریست‌ها چراغی که ساکنان محل در پارک امین‌الدوله ـ. محل فعلی خانه مداحان ـ. برای روشنایی و امنیت محله گذاشته بودند را خاموش کرده بودند و با استفاده از تاریکی شب موفق به چنین کاری شدند.

ساعت حدود ۲۲:۴۰ شب جلسه  تمام می‌شود و استاد مطهری عزم منزل می‌کند. ظاهرا قرار بر این می‌شود که با خودروی آقای ترخانی به شمیران ـ. منزل شخصی خود ـ. برود.خودرو ترخانی سرکوچه پارک شده بود. یدالله و عزت‌الله سحابی چند قدمی استاد مطهری را بدرقه می‌کنند تا این که آقای مطهری به سر کوچه می‌رسد.

ظاهرا در این هنگام است که قاتل اصلی به استاد مطهری نزدیک می‌شود و او را به نام صدا می‌کند و پس از برگشتن آیت الله مطهری گلوله‌ای به زیر گوش او شلیک می‌کند که از ابروی چپش خارج می‌شود.

قاتل پس از این اقدام، ظاهرا از طریق یک کوچه فرار می‌کند و خود را به اتومبیل پیکان استیشن‌شان می‌رساند و با دو نفر دیگر به سمت شرق تهران فرار می‌کنند.

گروه فرقان خود را یک گروه مسلمان متکی بر اصل توحید می‌دانست و اهداف خود را بر اساس تفسیر قرآن مشخص می‌کرد. این گروه معتقد بود تفسیر قرآن کریم تنها کار امامان است و هر کسی جز امامان معصوم دست به تفسیر قرآن بزند، کارش خلاف اسلام است.    

استاد مطهری در جریان انقلاب از تفکرات و ایده‌ها و دستورات حضرت امام تبعیت می‌کردند و همواره در پی اجرای فرامین حضرت امام در مورد نهضت بودند. در این مورد آیت الله طاهری خرم آبادی می‌گوید؛ اگر چه دار التبلیغ کارش را بعد از تبعید، شروع کرد، اما آن رونقی که باید می‌گرفت پیدا نکرد و آخرش هم به جایی نرسید؛ چون مهر تایید امام به مسئله دار التبلیغ زده نشد و این موسسه از این مطلب انتزاع می‌شد که یک حرکتی است در مقابل امام و نهضت امام مخصوصا این که مقدمات آن مصادف بود با مخالفت امام و همان زمانی که امام تبعید شدند.

این‌ها یکسری مسائلی را تداعی می‌کرد که اینجا یک مرکزی است در برابر نهضت و در برابر امام. چند سال بعد که به مرحوم استاد مطهری اصرار کرده بودند که یک درس در آنجا برقرار کند. ایشان با مشورت امام اجازه او به آنجا رفت؛ و الا همین طوری خودش برای تدریس به دار التبلیغ نرفت، یعنی با این که مسئله آن شدت وحدت خودش را از دست داده بود و جنبه عادی پیدا کرده بود و یک موسسه‌ای شده بود برای تربیت مبلغ ولی باز شهید مطهری در برابر اصرار آنها به تنهایی تصمیم نگرفته بود.

همچنین شهید مطهری حلقه وصل و رابط امام با انقلابیون و مردم بود. در این مورد مرحوم حجت الاسلام موحدی ساوجی می‌گویند:در تهران آیت الله مطهری و چند نفر با امام مع الواسطه در ارتباط بودند و آن‌ها بودند که پیغام‌ها را به کل افراد انقلابی در سطح تهران می‌رساندند پیام‌ها معمولا در قم گرفته می‌شد، اما یک سالی را که ترکیه بودند ارتباطی با خارج نداشتند. ولی در زمانی که در عراق بودند با پیروزی انقلاب و لو با واسطه ارتباط برقرار می‌کردند افراد می‌رفتند و پیام‌ها را شفاهی از امام می‌گرفتند و می‌آمدند و عمل می‌کردند و یا به وسیله مکاتبه و نامه ارتباط انجام می‌شد، اما در واقع این ارتباط وجود داشت.

بدون تشبیه بگویم دوران تبعید امام از ترکیه به عراق تا سال ۵۷ و بازگشت امام به ایران تقریبا غیبت صغرای ولی عصر (روحی نه الفداء) بود که ملت ایران در میان خودشان امام را نداشتند، اما کسانی که نایب امام بودند وکیل و رابط بین امام و مردم بودند هر چند که این وکالت و نیابت نبود امام مردم می‌دانستند و می‌شناختند که این‌ها افراد مورد اعتماد امام هستند و از این طریق رهنمود‌ها و پیام‌ها را می‌گرفتند و عمل می‌کردند.

استاد مطهری در تمام میدان مبارزه حضور فعال و جدی فعال داشته است. از پخش اطلاعیه‌ها تا شرکت در قیام‌ها صحنه گردان میدان بود. استاد ابتدا در پخش اطلاعیه‌ها تا شرکت در قیام سال ۴۲ نقش فعال داشتند. بار‌ها از سوی عمال رژیم شاه بازداشت شده و زندانی شده بودند. اختلافات بین روحانیون را از بین می‌برد و مانع انفکاک در صفوف مبارزه می‌شد. استاد در جذب نسل جوان و روشنفکر به خصوص بعد از راه انداختن حسینه ارشاد نقش فوق العاده‌ای ایفا کردند. جذب نسل جوان نه تنها در دوران قبل از پیروزی انقلاب موثر واقع شد بلکه بعد از دوران پیروزی و جنگ برای کشور و انقلاب موثر واقع شد.

از نگاه شهید مطهری، بزرگ‌ترین ضربه‌ای که بر پیکر اسلام وارد شد از روزی شروع شد که سیاست از دیانت منفک گردید؛ و طرد دین از سیاست به معنای جدا کردن یکی از اعضای پیکر اسلام بود. با این حال در جهان تشیع، تفسیر «اولی الامر» متفاوت با برداشت اهل سنت است و هدف امثال سید جمال نیز مسلماً این نبوده است تا با ندای همبستگی دین و سیاست به استبداد سیاسی قداست دینی دهند، بلکه هدف، بیداری مسلمانان در دخالت در سرنوشت سیاسی و وابسته ساختن به دین بوده است.

شهید مطهری در بحث امامت و رهبری با ظرافت خاصی جدایی دین از سیاست را به منزله‌ی جدایی روحانیت از سیاست و حکومت به شمار آورده و معتقد است، بزرگ‌ترین آرزوی دوستداران ترقی اسلام باید توأم شدن سیاست و دیانت باشد:

نسبت این دو با هم نسبت روح و بدن است. این روح و بدن، این مغز و پوست باید به یکدیگر بپیوندند. فلسفه‌ی پوست، حفظ مغز است. پوست از مغز نیرو می‌گیرد و برای حفظ مغز است.

اهتمام اسلام بر امر سیاست و حکومت و جهاد و قوانین سیاسی، برای حفظ مواریث معنوی، یعنی توحید و معارف وحی و اخلاق و عدالت اجتماعی و مساوات و عواطف انسانی است.

شهید مطهری از مهمترین نیرو‌های انقلاب اسلامی بود و شاید مهمترین تعریف از این شهید بزرگوار را امام خمینتی (ره) بیان کردند.

 خدمتی که مرحوم مطهری به نسل جوان و دیگران کرده است، کم کسی کرده است. آثاری که از او هست، بی استثنا، همه آثارش خوب است و من کس دیگری را سراغ ندارم که بتوانم بگویم: «بی استثنا آثارش خوب است». ایشان بی استثنا آثارش خوب است؛ انسان ساز است؛ برای کشور خدمت کرده است. در آن حال خفقان، خدمت‌های بزرگ کرده است این مرد عالی قدر
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • شهید مطهری اخلاق مداری در سیاست را به ما آموخت
  • مساله اتباع بیگانه، امنیت، کم آبی و بیکاری چالش‌های اصلی فارس است
  • باید افراد اصلح را به مردم معرفی کنیم
  • جوانان باید از منطق سیاست‌ها و رفتار نظام با خبر باشند | آنها بدانند چرا حاضر به ایجاد روابط با برخی کشور‌ها نیستیم | دانش‌آموزان را از خطر‌ها و دشمنی‌ها آگاه کنید
  • اعلام سیاست دولت به مجلس برای مهار نوسانات ارزی
  • حسینی: سیاست دولت در کنترل نوسانات ارزی به مجلس اعلام شد
  • معلمِ متفکر
  • ماجراهای نوه آیت‌الله مدرس، معلم انشاء احمد مسجدجامعی
  • روایتی از شهادت مرتضی مطهری، معلمی برای انقلاب اسلامی ایران
  • احمد مسجدجامعی: در اوایل انقلاب، بسیاری از مهم‌ترین مشاغل از جمله ریاست‌جمهوری، نخست‌وزیری و نمایندگی مجلس و استانداری بحق در اختیار معلمان بود/ از اقدامات نابخشودنی سال‌های اخیر، تغییر نام دانشگاه تربیت معلم است